Support online obsługa informatyczna dla Firm już od 1499 zł/ms

Zadzwoń : +48 22 335 28 00 
Angielski Niemiecki

Termin „outsourcing” jest szeroko znanym pojęciem, najczęściej używanym w odniesieniu do świata biznesu. Wywodzi się on od angielskich słów „outside-resource-using” i w praktyce oznacza strategię biznesową, która polega na wydzieleniu pewnych obszarów działalności na zewnątrz firmy.

Jest to rozwiązanie dedykowane zarówno małym jak i dużym firmom, a jego charakter zależy od potrzeb biznesowych danej organizacji. Do najczęściej spotykanych branż, które oferują usługi outsourcingowe zalicza się: audyt, księgowość a także IT.

Na czym polega outsourcing IT?

Outsourcing usług IT (IT services outsourcing) można zdefiniować jako całkowite lub częściowe powierzenie obsługi zewnętrznemu dostawcy czyli firmie informatycznej. Większość klientów decyduje się na kompleksowe podejście, które charakteryzuje się całościową opieką nad infrastrukturą informatyczną, a także przeniesieniem odpowiedzialności na firmę IT.

Na popularności zyskuje również outsourcing specjalistów IT, który polega jedynie na wynajmie specjalistów np. konsultantów, programistów do realizacji bieżących zadań czy projektów. Można zatem stwierdzić, że IT outsourcing pozwala na stworzenie działu IT bez angażowania zasobów wewnętrznych firmy.

Rodzaje outsourcingu

Najczęściej firmy informatyczne mają w swojej ofercie szeroki zakres usług, które mogą być interesujące dla klientów. Rodzaj współpracy wynika z potrzeb i preferencji klienta, może on zatem mieć charakter pełny lub częściowy. Kompleksowa obsługa informatyczna to przede wszystkim opieka nad całą infrastrukturą informatyczną organizacji.

Firma informatycznej m.in. zapewnia bieżące wsparcie dla użytkowników, dba o bezpieczeństwo danych, a także administruje infrastrukturą sieciową. Ważna jest także odpowiedzialność za backup danych, nie każda firma informatyczna ma ten punkt w ofercie, a w dobie rosnącej liczby cyberataków jest to niezwykle istotne. Druga możliwością outsourcingu IT jest częściowe powierzenie zadań firmie IT. Może to dotyczyć m.in.:

  • HELPDESK
    Kiedy w organizacji pojawia się mnóstwo powtarzalnych zdarzeń, dobrym rozwiązaniem jest oddelegowanie ich do zewnętrznej firmy IT. Dzięki temu pracownicy mogą skupić się na angażowaniu w bardziej złożone projekty.
  • ADMINISTRACJA SERWERAMI
    Zatrudnienie zespołu będącego w gotowości 24/7 może być bardzo kosztowne. Powierzenie opieki zewnętrznej firmie IT zapewni ciągłość działania firmy 24/7 oraz stały monitoring przy jednoczesnej redukcji kosztów.
  • PIERWSZA LINIA WSPARCIA

Często firmy, które współpracują z klientami zagranicznymi, w różnych strefach czasowych potrzebują tego typu usługi. Dzięki niej mogą oddelegować przyjmowanie, przekazywanie lub ewentualne rozwiązywanie zgłoszeń (wg wcześniej ustalonych procedur).

Zalety outsourcingu IT

Istnieje wiele powodów, dla których przedsiębiorstwa decydują się na współpracę z firmami informatycznymi. Zachęcamy do zapoznania się z zakładką ofertą OUTSOURCING IT w której zawarliśmy odpowiedzi na poniższe pytania:

  • dla kogo jest outsourcing?
  • dlaczego warto?
  • jakie są główne zalety?

Zalet outsourcingu IT (IT outsourcing benefits) jest dużo. Poniżej znajdują się kolejne korzyści, które są warte uwagi:

  • CIĄGŁOŚĆ DZIAŁANIA FIRMY

Zyskasz stały monitoring kluczowych elementów infrastruktury informatycznej, a także całodobowe wsparcie inżynierów gotowych sprostać niespodziewanym problemom.

  • DOSTĘP DO WYSPECJALIZOWANEJ KADRY

Zdobędziesz dostęp do wykwalifikowanych pracowników, którzy często są ekspertami również w niszowych dziedzinach.

  • MNIEJSZE RYZYKO KADROWE

Zredukujesz ryzyko związane z zatrudnianiem jednej osoby na etat, której nagła niedyspozycyjność może zaburzyć sprawne działalnie Twojego biznesu.

  • SKALOWALNOŚĆ

Zyskasz możliwość skalowania biznesu w zależności od ilości zapotrzebowania na pracę.Jeśli pojawią się nowe projekty, to firma IT zapewni odpowiednią ilość specjalistów do ich realizacji.

  • PRZEWAGA KONKURENCYJNA

Otrzymasz pełne wsparcie, oparte na wiedzy i doświadczeniu specjalistów, którzy pozwolą Twojej firmie poprawić efektywność, a tym samym zyskać przewagę nad konkurencją.

Ceny outsourcingu IT w Polsce

Ile kosztuje outsourcing IT? To pytanie zadaje sobie każda firma, która decyduje się na wdrożenie tego rozwiązania biznesowego w swojej organizacji. Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, gdyż wpływ na cenę ma wiele czynników.

Najczęściej stosuje się rozliczenia godzinowe oraz abonamentowe od 100 zł na godzinę pracy technika. Wycena usług informatycznych uzależniona jest między innymi od wielkości Twojej firmy (liczba pracowników), struktury infrastruktury informatycznej, zakresu wsparcia oraz godzin obsługi.

Support Online to firma informatyczna, która od ponad 20 lat wspiera swoich klientów w Polsce i za granicą. Świadczymy kompleksowe usługi informatyczne, wdrażamy nowoczesne rozwiązania chmurowe oraz gwarantujemy bezpieczeństwo danych firmowych. Nasze „know-how” pozwoliło na wypracowanie dobrych praktyk, będących podstawą funkcjonowania każdego biznesu. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.

BLOG

Zobacz inne nasze artykuły

Bezpłatna wycena ✍️