Support online obsługa informatyczna dla Firm już od 1499 zł/ms

Audyt informatyczny - audyt IT dla firm

Dlaczego warto przeprowadzić audyt IT?

  1. Bezpieczeństwo danych: Identyfikacja i naprawa luk w zabezpieczeniach chronią dane firmy przed cyberatakami.
  2. Zgodność z przepisami: Audyty IT zapewniają zgodność z regulacjami prawnymi, unikając kar.
  3. Optymalizacja kosztów: Audyt ujawnia nieefektywne procesy i zbędne wydatki, pozwalając na lepsze zarządzanie zasobami IT.
  4. Efektywność operacyjna: Poprawa wydajności systemów i aplikacji zwiększa produktywność firmy.
  5. Planowanie strategiczne: Szczegółowe informacje o stanie infrastruktury IT ułatwiają planowanie i wdrażanie nowych technologii.
  6. Zarządzanie ryzykiem: Identyfikacja ryzyk IT pozwala na ich minimalizację.
  7. Wzrost zaufania klientów: Aktualny audyt IT zwiększa zaufanie klientów do firmy, pokazując dbałość o bezpieczeństwo i jakość usług.

Audyt informatyczny (IT) - CENNIK*

Pakiet Basic
Od 2500 PLN jednorazowo
  • Sprawdzenie serwerów
  • Sprawdzenie sieci
  • Sprawdzenie sprzętu
  • Sprawdzenie backupów
Pakiet Plus
Od 5000 PLN jednorazowo
  • Sprawdzenie serwerów
  • Sprawdzenie sieci
  • Sprawdzenie sprzętu
  • Sprawdzenie backupów
  • Sprawdzenie polityk
  • Sprawdzenie dokumentacji
Popularny
Pakiet Premium
Od 10000 PLN jednorazowo
  • Sprawdzenie serwerów
  • Sprawdzenie sieci
  • Sprawdzenie sprzętu
  • Sprawdzenie backupów
  • Sprawdzenie polityk
  • Sprawdzenie dokumentacji
  • Testy penetracyjne
  • DRP/DTP

*podane są ceny netto orientacyjne usług. 

Zakres audytu IT w Support Online

1. Zakres audytu w ujęciu funkcjonalnym:

  • Tworzenie kopii bezpieczeństwa danych
  • Bezpieczeństwo informatyczne firmy
  • Fizyczne zabezpieczenie urządzeń sieciowych, serwerów, chmury obliczeniowej
  • Bezpieczeństwo i działanie stacji roboczych
  • Wypracowanie strategii rozwoju firmy w obszarze IT

2. Zakres audytu w ujęciu audytowanych obszarów (audytora):

2.1 Audyt sieci WAN

  • Weryfikacja umów z dostawcą usług internetowych
  • Weryfikacja prędkości i jakości połączenia WAN
  • Weryfikacja konfiguracji routera, zapory sieciowej

2.2 Audyt sieci LAN

  • Weryfikacja stanu okablowania strukturalnego
  • Sprawdzenie konfiguracji przełączników
  • Sprawdzenie konfiguracji punktów dostępowych i sieci WiFi
  • Sprawdzenie konfiguracji sieci wirtualnych / VLAN

2.3 Sprawdzenie pomieszczeń serwerowych i pośrednich punktów dystrybucyjnych

  • Weryfikacja procedur dostępu do serwerowni
  • Sprawdzenie czy pomieszczenia wyposażone są w sprzęt chłodniczy i gaśniczy

2.4 Audyt serwerów Windows

  • Sprawdzenie konfiguracji pod względem bezpieczeństwa – najlepsze praktyki
  • Weryfikacja usług gwarancyjnych
  • Sprawdzenie logów
  • Sprawdzenie usług i procesów działających na serwerach
  • Sprawdzenie aplikacji zainstalowanych na serwerach
  • Sprawdzenie aktualizacji zainstalowanych na serwerach
  • Sprawdzenie konfiguracji kopii bezpieczeństwa dla serwerów

2.5 Audyt serwerów Linux/Unix

  • Sprawdzenie konfiguracji sprzętowej pod względem bezpieczeństwa
  • Weryfikacja usług gwarancyjnych
  • Sprawdzenie logów serwerów
  • Sprawdzenie usług działających na serwerach
  • Sprawdzenie aktualizacji zainstalowanych na serwerach
  • Sprawdzenie konfiguracji kopii bezpieczeństwa dla serwerów

2.6 Audyt pamięci masowych NAS/SAN

  • Sprawdzenie konfiguracji sprzętowej pod względem bezpieczeństwa
  • Weryfikacja usług gwarancyjnych
  • Sprawdzenie logów
  • Sprawdzenie aktualizacji oprogramowanie sprzętowego
  • Sprawdzenie konfiguracji kopii bezpieczeństwa

2.7 Audyt Active Directory

  • Sprawdzenie wersji lasu i domeny ActiveDirectory
  • Domeny i trusty – liczba i kierunek
  • Sprawdzenie domeny – dcdiag
  • Weryfikacja replikacji
  • Sprawdzenie siteów, podsieci bez przypisania
  • Polityka haseł
  • Sprawdzenie konfiguracji polis GPO

2.8 Audyt usług tożsamości chmurowych EntraID, Google, AWS, OKTA, inne

  • Weryfikacja sposobu tworzenia kont i grup
  • Wieloskładnikowe uwierzytelnienie (MFA)
  • Relacje zaufania
  • Grupy dynamiczne
  • Dodatkowe atrybuty

2.9 Audyt usług chmury obliczeniowej (Iaas/Paas/Saas)

  • Rodzaje usług chmurowych wykorzystywanych przez firmę
  • Sposób dostępu do usług chmurowych i współpracy ze środowiskiem lokalnym (hybryda)
  • Audyt zasobów chmurowych
  • Ustawienia zabezpieczeń środowiska chmurowego

2.10 Audyt kryptografii

  • Szyfrowanie dysków serwerów fizycznych i wirtualnych
  • Szyfrowanie komputerów użytkowników i urządzeń mobilnych
  • Szyfrowanie kopii bezpieczeństwa
  • Wykorzystanie certyfikatów w usługach webowych i sieciowych
  • Wykorzystanie kryptograficznych kart/kluczy sprzętowych
  • Architektura PKI
  • Audyt zarządzania kluczami

2.11 Audyt Komputerów PC i Laptopów

  • Sprawdzenie konfiguracji komputera pod względem bezpieczeństwa;
  • Sprawdzenie i weryfikacja licencji aplikacji zainstalowanych na komputerze;

2.12 Sprawdzenie procedur i dokumentacji IT

  • Weryfikacja procedur kopii bezpieczeństwa
  • Weryfikacja procedury disaster recovery
  • Weryfikacja polityki bezpieczeństwa
  • Weryfikacja procedur zatrudnienia/zwolnienia pracownika
  • Weryfikacja dokumentacji schematu sieci komputerowej
  • Weryfikacja dokumentacji kluczowych aplikacji

Audyt bezpieczeństwa IT w Support Online

Audyt bezpieczeństwa IT w firmie Support Online to kompleksowy proces, który ma na celu ocenę, jak dobrze zabezpieczona jest infrastruktura IT przed różnymi zagrożeniami. Nasz zespół ekspertów dokładnie analizuje każdy element systemu, aby zapewnić, że wszystkie potencjalne luki są szybko identyfikowane i zabezpieczone.

Przykładowe kroki podejmowane podczas audytu bezpieczeństwa IT mogą obejmować:

  1. Przegląd aktualnej polityki bezpieczeństwa: Sprawdzamy, czy obecne zasady są skuteczne i zgodne z najnowszymi standardami bezpieczeństwa.
  2. Analiza systemu: Sprawdzamy system pod kątem potencjalnych luk i zagrożeń.
  3. Testy penetracyjne: Przeprowadzamy testy penetracyjne, aby zidentyfikować potencjalne słabe punkty.
  4. Ocena ryzyka: Dokonujemy oceny ryzyka, aby zrozumieć, jakie zagrożenia mogą wpływać na system.
  5. Raport i zalecenia: Na koniec, dostarczamy szczegółowy raport z naszych ustaleń i zalecamy odpowiednie działania naprawcze.

Bezpieczeństwo Twojej firmy z Support Online

W Support Online doskonale rozumiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo Twojej firmy. Dlatego też oferujemy kompleksowy audyt informatyczny, który pozwoli na identyfikację potencjalnych zagrożeń i luk w systemie bezpieczeństwa.

Nasz zespół doświadczonych specjalistów IT dokładnie przeanalizuje wszystkie aspekty Twojej infrastruktury IT, aby zapewnić optymalne i bezpieczne działanie systemów. Dajemy Ci pewność, że Twoja firma jest w najlepszych rękach.

Pytania i odpowiedzi

Audyt IT to szczegółowa analiza systemów informatycznych w organizacji, mająca na celu ocenę ich działania, bezpieczeństwa i efektywności. Proces ten obejmuje zbadanie różnych aspektów infrastruktury IT, w tym sprzętu, oprogramowania, sieci, procedur operacyjnych, zasobów danych i zabezpieczeń.

Audyt IT może pomóc w identyfikacji potencjalnych problemów lub luk, które mogą wpływać na działanie organizacji, a także zapewnić zgodność z przepisami i standardami branżowymi.

W Support Online posiadamy doświadczonych informatyków, którzy specjalizują się w przeprowadzaniu audytów IT. Nasz zespół ma bogate doświadczenie i wiedzę techniczną, aby skutecznie ocenić i zoptymalizować systemy informatyczne naszych klientów.

Dzięki naszemu podejściu do audytu IT, możemy zapewnić naszym klientom wartościowe informacje zwrotne, które pomogą im poprawić efektywność i bezpieczeństwo ich infrastruktury IT.

Support Online przeprowadza audyty informatyczne najczęściej w dwóch przypadkach. Pierwsza, a zarazem najczęściej występująca sytuacja to nawiązanie współpracy w ramach kompleksowej obsługi informatycznej. Wówczas audyt informatyczny jest bilansem otwarcia i jednocześnie wyznacza kierunek zmian w infrastrukturze IT klienta na kolejne 3-5 lata.  

Dla Support Online, gdzie outsourcing informatyczny stanowi podstawę biznesu jest to moment krytyczny. Nawet mały błąd w diagnozie potrzeb klienta i/lub doborze rozwiązań IT może przesądzić o niepowodzeniu podczas dalszej współpracy. Każde przedsiębiorstwo, gdzie obsługa informatyczna firm jest głównym filarem przychodów musi stawiać na wieloletnie relacje, gdyż tylko one są gwarancją dalszego rozwoju biznesu.  

Drugi przypadek to klienci, którzy dokonują weryfikacji działania wewnętrznego działu IT. Chodzi tutaj o weryfikację operacyjnych zadań jak i długoterminowych koncepcji rozwoju informatycznego przedsiębiorstwa, którego źródłem powinien być właśnie dział IT. Bardzo często omawiamy i proponujemy takie pomysły jak:  

  • cyfryzację firmy tj. wdrożenie rozwiązań umożliwiających przejście na pracę zdalną np. usługi terminalowe;   
  • konsolidację systemu informatycznego w ramach jednego ekosystemu np. Office 365 (Microsoft 365);  
  • implementację narzędzi z katalogurozwiązania chmurowe dla firm”:  chmura prywatna, replikacja w chmurze czy też backup w chmurze,   
  • przygotowanie i uruchomienie DRC: planu disaster recovery (plan ciągłości działania systemów informatycznych);  
  • podniesienie odporności organizacji na ataki cyberprzestępców poprzez m.in. szkolenia typu antyphishing;  

Audyt bezpieczeństwa informacji to proces, który polega na ocenie, w jaki sposób dane i informacje w organizacji są chronione. Celem jest identyfikacja potencjalnych luk w zabezpieczeniach i ryzyka związane z utratą lub naruszeniem danych.

Audyt może obejmować sprawdzenie zarządzania dostępem, zabezpieczeń sieciowych, zabezpieczeń fizycznych, praktyk zarządzania ryzykiem oraz polityki i procedur dotyczących bezpieczeństwa.

W firmie Support Online, oferujemy szereg usług związanych z audytem bezpieczeństwa informacji, które obejmują:

  1. Ocena polityki i procedur bezpieczeństwa: Sprawdzamy, czy obecne zasady i procedury są skuteczne i zgodne z najlepszymi praktykami branżowymi.
  2. Testy penetracyjne: Przeprowadzamy testy, które symulują ataki na systemy informatyczne w celu zidentyfikowania słabych punktów.
  3. Ocena ryzyka: Analizujemy potencjalne zagrożenia dla bezpieczeństwa informacji i oceniamy prawdopodobieństwo ich wystąpienia oraz potencjalne skutki.
  4. Doradztwo: Na podstawie wyników audytu, oferujemy rekomendacje dotyczące poprawy bezpieczeństwa informacji w organizacji.

W naszym podejściu do realizacji projektów IT w Support Online, skupiamy się na następujących kluczowych etapach:

  1. Identyfikacja i inwentaryzacja aktualnych systemów IT: Poznajemy infrastrukturę klienta, aby lepiej zrozumieć jej działanie i potrzeby.
  2. Definiowanie wymagań klienta z punktu widzenia technicznego i ekonomicznego: Rozumiemy, czego klient potrzebuje, i dostosowujemy nasze usługi do tych wymagań.
  3. Opracowywanie założeń projektowych: Przygotowujemy strategię, która pozwoli zrealizować cele projektu.
  4. Planowanie i realizacja migracji do Datacenter: Przenosimy zasoby klienta do bezpiecznej i niezawodnej infrastruktury Datacenter.
  5. Wdrażanie nowych zasobów w Datacenter: Wzmacniamy infrastrukturę IT klienta, dodając nowe zasoby według potrzeb.
  6. Przygotowanie oferty technicznej na konkretne rozwiązania: Proponujemy najodpowiedniejsze rozwiązania, które najlepiej pasują do potrzeb klienta.
  7. Realizacja wybranej koncepcji technicznej, w tym hosting domen, aplikacji, szaf, serwerów wirtualnych i fizycznych.
  8. Wirtualizacja istniejących i nowych środowisk za pomocą technologii VmWare i Hyper-V.
  9. Opracowywanie dokumentacji po zakończeniu projektu, w tym polityk, procedur i instrukcji.
  10. Wykonywanie prac technicznych, w tym konfiguracji.
  11. Planowanie działań administracyjnych, mających na celu odciążenie lokalnych zespołów IT.
  12. Zaawansowane zarządzanie systemami, z celem przekazania wszystkich zadań administracyjnych do outsourcingu.
  13. Planowanie backupów, aby zapewnić bezpieczeństwo danych.
  14. Planowanie systemów monitoringu, aby zapewnić ciągłą kontrolę nad systemami.
  15. Planowanie utrzymania całego rozwiązania, zapewniając niezawodność i efektywność infrastruktury IT.

Audyt IT jest szerokim pojęciem i jak do teraz nie powstały spójne standardy samej usługi. Widać to doskonale na przykładzie zapytań ofertowych kierowanych do Support Online. Z jednej strony mamy całkiem sporą (i jednocześnie ciekawą) gamę nazewnictwa, jaką posługują się klienci:  

  1. audyt systemów informatycznych;  
  2. audyt infrastruktury IT;  
  3. audyt teleinformatyczny;  
  4. audyt środowiska IT;  
  5. audyt bezpieczeństwa IT w tym bezpieczeństwa informacji;  
  6. audyt zabezpieczeń IT;  
  7. w tym także: audyt sprzętu komputerowegosieci LANzgodności licencji; sieci komputerowej itd. 

Z drugiej strony klienci mają bardzo szerokie spektrum wymagań, które trudno jest tu opisać.  Być może kiedyś w przyszłości audyt informatyczny zostanie dokładnie skatalogowany tak, jak ma to miejsce w przypadku audytu np. sprawozdań finansowych.

Pozytywnym aspektem jest to, że większość firm informatycznych wypracowała swoją własną bardzo precyzyjną definicję audytu informatycznego opierając ją na zdobytym doświadczeniu. Dla klientów taki stan rzeczy oznacza konieczność dokładnego sprawdzenia specyfikacji samej usługi na wczesnym etapie wyboru zleceniobiorcy. Zobaczmy więc co do zaoferowania ma w tej kwestii Support Online.  

20 lat doświadczeń w realizacji usług IT oraz wykonanie setek audytów pozwoliło wypracować efektywny model współpracy. Oferta audytu IT obejmuje analizę infrastruktury IT, ocenę zabezpieczeń, przegląd procesów i procedur IT oraz rekomendacje dotyczące ulepszeń. Audyt może obejmować wszystkie lub część obszarów IT w Twojej firmie.

Każda procedura wykonania audytu informatycznego zawiera kilka żelaznych elementów, które z punktu widzenia właściciela firmy czy zarządu mają ogromne znaczenie. Warto jest skorzystać z poniższej listy podczas poszukiwań potencjalnego wykonawcy audytu IT i zweryfikować czy każde zagadnienie zostanie dogłębnie omówione.

1. Audyt IT: Sprawdzenie wykonywania kopii zapasowej

Zaczynamy od sprawdzenia czy kopia zapasowa jest w ogóle wykonywana i czy jest możliwe przywrócenie działania kluczowych systemów informatycznych przedsiębiorstwa w określonym czasie, w oparciu o istniejący backup.

2. Audyt IT: Opracowanie polityki backupu 

Ponad 70% klientów, dla których wykonaliśmy audyt IT nie posiadało żadnej kopii zapasowej lub stan tej kopii nie pozwalał na odzyskanie danych. Tworzymy więc politykę backupu od nowa. Taki dokument musi zawierać następujące informacje:

  • jakie zasoby (tj. serwery fizyczne, serwery wirtualne) są objęte procedurą kopii zapasowej;
  • w jaki sposób wykonywany jest backup – tu zawsze rekomendujemy podejście kompleksowe, czyli kopiowanie całych serwerów;
  • w jakich lokalizacjach i na jakich urządzeniach przetrzymywany jest backup;
  • jak wygląda harmonogram wykonywania kopii zapasowej,
  • jak często należy prowadzić testowe odzyskiwanie danych.

3. Audyt IT: Określenie czasu przywrócenia działania firmy w przypadku awarii krytycznej

Jest to kluczowa informacja dla każdego właściciela lub zarządu firmy. Niestety w wielu przypadkach zainteresowanie tym tematem następuje dopiero w momencie katastrofy informatycznej, kiedy cała organizacja przestaje po prostu działać.

Czas przywrócenia działania firmy w przypadku awarii krytycznej jest możliwy do określenia w oparciu o wdrożoną politykę kopii zapasowej. Oczywiście będzie to czas przybliżony, jednak dający wymierne wyobrażenie o możliwościach działu IT.

20 lat doświadczenia
Bezpieczeństwo danych
Całodobowe wsparcie
ponad 100 inżynierów IT
Lokacje w całej Polsce

Wypełnij formularz

Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania w ciągu 24H.

Sprawdź również z naszej oferty

Słowa kluczowe: audyt it, audyty it, audyt systemów informatycznych, audyt bezpieczeństwa it.

5/5 - (29 votes)
Bezpłatna wycena ✍️