OUTSOURCING USŁUG IT – OBSŁUGA INFORMATYCZNA DLA FIRM

Infrastruktura systemów informatycznych jest jednym z nieodłącznym elementów funkcjonowania przedsiębiorstw. Należy zatem zastanowić się kogo zaangażować w proces dbałości o jej prawidłowe funkcjonowanie. Czy lepszym rozwiązaniem byłoby zatrudnienie własnego działu czy powierzenie opieki profesjonalistom? Wiele firm decyduje się oddelegować zarządzanie zasobami informatycznymi firmie zewnętrznej. Outsourcing IT to doskonałe rozwiązanie dla małych i dużych przedsiębiorstw, które zyskuje na popularności w świecie biznesu. Obsługa informatyczna firm powierzona specjalistom z wieloletnim doświadczeniem może przynieść wiele korzyści. 

Outsourcing IT Warszawa
Outsourcing IT

Co to jest outsourcing informatyczny? 

Outsourcing to praktyka biznesowa, która polega na przekazaniu innym podmiotom usług lub funkcji do wykonania. IT outsourcing stanowi zatem przekazaniu zadań (m. in. obsługa informatyczna, helpdesk, administracja serwerami) do realizacji firmie informatycznej. Jest to prosta możliwość zyskania dostępu do zespołu specjalistów, wiedzy i technologii. Firma outsourcingowa ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie zasobów IT, przez co umożliwia swoim Klientom ciągły rozwój. Istnieje kilka modeli, którymi charakteryzuje się usługa outsourcingowa: 

  • Onshore – firma znajdująca się w tym samym kraju 
  • Nearshore – firma znajdująca się w tej samej strefie czasowej lub na tym samym kontynencie 
  • Offshore – firma znajdująca się w odległym kraju, często w innej strefie czasowej 

Każdy z wyżej wymienionych modeli ma swoje wady i zalety, nasza oferta usługi outsourcingu to rozwiązanie dla wszystkich firm – polskich i zagranicznych. 

Outsourcing usług IT – dlaczego? 

Świadcząc outsourcing specjalistów IT od kilkunastu lat, jako główne powody dla których firmy decydują się na outsourcing IT możemy wskazać: 

  1. Spadek wydajności firmy – odnotowywane są coraz częstsze przestoje, awarie 
  2. Brak całościowego spojrzenia na możliwość ulepszenia i unowocześnienia posiadanych rozwiązań zgodnie z trendami na rynku IT 
  3. Brak kontroli i monitorowania zasobów informatycznymi firmy 
  4. Utrata danych – brak odpowiedzialność za stworzenie i przestrzeganie polityk backupu 
  5. Brak przekonania i gwarancji ze posiadane systemy są odpowiednio zabezpieczone 
  6. Problemy w zapewnieniu ciągłości obsługi (urlopy, rotacja pracowników IT, brak dokumentacji) 

Wspomniane problemy to tylko niektóre z wielu możliwych sytuacji. Jeśli szukasz profesjonalnego wsparcia  to outsourcing usług informatycznych będzie dobrym pomysłem.  

Outsourcing IT dla firm – korzyści 

Informatyczna obsługa firm oferowana przez Support Online cechuje się kompleksowością, rzetelnością oraz odpowiedzialnością. Doświadczony partner biznesowy to podstawa rozwoju i bezpieczeństwa Twojej firmy. Jakie zatem korzyści przynosi współpraca z nami?  

  1. Koncentracja na własnym biznesie 

Przerzucając obsługę informatyczną na firmę zewnętrzną odciążysz wewnętrzne zasoby, co pozwoli skoncentrować się na procesach związanych z rozwojem Twojej firmy. Wsparcie techniczne dotyczące oprogramowania, sprzętu lub problemów użytkowników możesz powierzyć Nam. 

  1. Niższe koszty 

Stworzenie wewnętrznego działu IT wymaga znalezienia jednej lub kilku osób, przy czym należy pamiętać, że ich czas jest ograniczony. Zatrudnienie i szkolenie pracowników IT może okazać się trudne, czasochłonne oraz kosztowne. 

Dzięki współpracy z nami zyskasz dostęp do grona specjalistów będących w gotowości nawet 24/7 jeśli zajdzie taka potrzeba. 

  1. Dostęp do wiedzy i technologii 

Nasi eksperci podzielą się z Tobą cenną wiedzą, pozwalającą na wypracowanie odpowiedniej strategii oraz struktury IT. Cały czas się szkolimy i śledzimy nowości technologiczne, nasza wiedza pozwoli Ci na uzyskanie przewagi technologicznej nad konkurencją. 

  1. Minimalizacja przestojów  

Opieka informatyczna firm to przede wszystkim dbałość o ciągłość ich działania. Naszym atutem jest całodobowy monitoring, dzięki któremu jesteśmy w stanie działać proaktywnie i reagować na każdą awarię nawet o 3 w nocy. 

  1. Bezpieczeństwo  

W dobie coraz częstszych cyberataków dbanie o bezpieczeństwo danych staję się priorytetem dla wielu organizacji. Współpraca z nami da Ci pewność i całkowite przeniesienie odpowiedzialności związanej z bezpieczeństwem. Backup danych to podstawa, a niewiele firm informatycznych bierze za niego pełną odpowiedzialność.  

Usługi outsourcingowe – rodzaje

Obsługa IT firm może mieć charakter kompleksowy lub być jedynie częściowym wsparciem dla Twojego biznesu. W naszej ofercie masz do dyspozycji pełny pakiet w skład którego wchodzą:  

  1. Audyt infrastruktury IT
  2. Helpdesk
  3. Opieka nad stacjami PC 
  4. Rutynowe wizyty doradcy
  5. Wsparcie dla aplikacji biznesowych na urządzeniach mobilnych 
  6. Administracja serwerami
  7. Zarządzanie siecią komputerową
  8. Doradztwo i konsultacje
  9. Dostawy sprzętu i oprogramowania  

Istnieje również możliwość aby outsourcing IT dotyczył tylko wybranych obszarów obsługi. Model ten sprawdzi się w organizacji, która posiada zasoby wewnętrze ale chciałaby oddelegować niektóre funkcje np. helpdesk, administrację serwerami, backup. Wśród naszych Klientów prowadzimy głównie działania kompleksowe, natomiast elastyczność naszej oferty pozwoli na dostosowanie jej do potrzeb Twojej firmy. 

Outsourcing IT cennik 

Każda firma informatyczna ma swój własny system rozliczeń za świadczone usługi. W przypadku naszej działalności najczęstszą metodą rozliczania jest system abonamentowy. Klient w ramach stałej kwoty abonamentu otrzymuje pakiet usług, który definiuje umowa na  wsparcie it dla firm. 

Ile kosztuje outsourcing IT? Ceny na rynku informatycznym w Polsce są zróżnicowane, ponieważ wiele czynników wpływa na ich kształtowanie. Podstawowymi parametrami, które definiują wysokość kosztów związanych z opieką informatyczną są: 

  1. Zakres usług 
  2. Liczba użytkowników 
  3. Rodzaj infrastruktury informatycznej 
  4. Godziny wsparcia 
  5. Czas reakcji 

Dlatego tak ważne jest indywidulane doprecyzowanie parametrów oferty w oparciu o potrzeby Klientów. Dla przykładu opieka informatyczna firm księgowych będzie miała nieco inny charakter niż wsparcie IT dla firm z branży przemysłowo-handlowej. Nasze wieloletnie doświadczenie w pracy z Klientami pozwoliło na poznanie potrzeb wielu sektorów biznesu. 

Choć obsługa IT firm często kojarzy się z wielkimi kosztami, to w praktyce może stanowić najbardziej opłacalne rozwiązanie. Warto zatem rozważyć model biznesowy w oparciu o outsourcing IT. Skontaktuj się z nami a my przygotujemy indywidualną ofertę, która ułatwi ocenę korzyści płynących z podjęcia współpracy. 

Outsourcing IT Warszawa

Outsourcing IT Kraków