Dlaczego outsourcing informatyczny Support Online jest lepszy od wewnętrznego działu IT?

Janusz Hanczaryk, 17 lutego 2021

Technologie informatyczne odgrywają znaczącą rolę w prowadzeniu działalności gospodarczej. Doskonale o tym wiemy. Rozwijanie własnych zasobów IT w określonych okolicznościach bywa ryzykownym przedsięwzięciem. W zależności od koniunktury gospodarczej, kierunku i tempa rozwoju firmy niezbędna modernizacja zasobów informatycznych bywa ryzykownym i kosztownym wyzwaniem. Outsourcing informatyczny jest jednym z narzędzi biznesowych ułatwiających życie w podobnych problemach.

Outsourcing IT jest czymś więcej niż jedynie drobną usługą polegającą np. na skonfigurowaniu laptopa, komórki, wgraniu sterowników czy podłączeniu urządzeń do Internetu. Powszechnie i słusznie  uważa się go za nowoczesny sposób na profesjonalne i optymalne zarządzanie informatyką dostosowaną do bieżących potrzeb przedsiębiorstwa. Outsourcing IT jest uważany za najbardziej elastyczne i praktyczne rozwiązanie.

Dlaczego warto korzystać z usług outsourcingu IT? Korzyści jest wiele, a najważniejsze z nich to:

  • możliwość skoncentrowania się na kluczowych procesach prowadzenia biznesu,
  • ciągłość pracy systemów informatycznych,
  • ułatwienie kontroli i optymalizacji budżetu,
  • zmniejszenie nakładów na utrzymanie infrastruktury,
  • bezpieczeństwo i wygoda,
  • przeniesienie odpowiedzialności za IT i bezpieczeństwo informatyczne na usługodawcę.

Outsourcing jest idealnym rozwiązaniem dla wielu firm. Decydującym elementem jest wybór właściwego dostawcy. Na co warto zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, co jest najważniejsze.

Dlaczego Support Online?

W branży IT działamy od 2002 roku. Nasz zespół obecnie liczy ponad 70 konsultantów IT dysponujących wiedzą z wielu dziedzin informatyki: Windows, Linux/Unix, Cisco, VMware, backupu, cyber security, itd.

Jesteśmy w trzech lokalizacjach na terenie kraju: Kraków, Warszawa i Trójmiasto. Takie rozmieszczenie biur, umożliwia nam obsługę klientów on-site na terenie całej Polski. Stworzony przez naszych specjalistów system zarządzania i rejestracji zgłoszeń jest w stanie obsłużyć ponad 10 000 użytkowników w kraju i za granicą. O tym rozwiązaniu szerzej pisaliśmy na naszym blogu w artykule Helpdesk dla 10 000 i więcej użytkowników.

Posiadamy pierwszą linię wsparcia (PLW), która w przeciwieństwie do części konkurencji nie zajmuje się tylko przydzielaniem priorytetów i eskalacją problemów po różnych zespołach. Część prostych i najczęściej występujących zadań i problemów realizuje od razu po przyjęciu zgłoszenia.

Mamy jeden punkt kontaktowy (jeden numer telefonu, jeden e-mail). Zapewniamy wgląd w status zgłoszenia i możliwość wystawienia oceny przez klienta. Każdy z klientów może ocenić naszą pracę w skali od 1 do 5), a każda negatywna ocena jest wyjaśniana z klientem. Na tej podstawie udoskonalamy się, otwieramy na potrzeby klientów.

Transparentność naszych usług jest jednym z elementów, które wyróżniają nas od konkurencji. Support Online zapewnia usługi w modelu „no-limit”. Oznacza to, że nie ograniczamy usług poprzez ustalanie miesięcznego pakietu ilości zgłoszeń lub ilości godzin (np. limit na 20 godzin pracy w miesiącu).

Taki model współpracy z klientem w sposób oczywisty wymusza od Support Online aby problemów technicznych było jak najmniej. Dzięki temu praca naszych inżynierów musi być wykonywana z należytą starannością od samego początku i przez cały okres współpracy.

Elementem, który pozwala osiągać najwyższą jakość usług, jest gwarancja czasów reakcji (SLA). Ten kluczowy wskaźnik realizujemy poprzez wykorzystanie:

  • profesjonalnego systemu wspierającego obsługę zgłoszeń,
  • ciągły monitoring systemów informatycznych,
  • lata doświadczeń.

Posiadamy odpowiednie zasoby, wiedzę, know-how oraz odpowiednią polisę OC, zatem nie obawiamy się trudnych wyzwań i wzięcia odpowiedzialności za całe IT naszych klientów. Jesteśmy w stanie przewidzieć wiele aspektów technicznych na kilka kroków w przód i bardzo często zagwarantować uniknięcie awarii krytycznych. Wiemy, że tego typu awarie mogą skutkować przestojem przedsiębiorstwa lub utratą danych wrażliwych. Dzięki współpracy z doświadczonym zespołem Support Online nasi klienci zapewniają sobie spokój i bezpieczeństwo dla prowadzonego biznesu.

Bezpieczeństwo danych i backup jest jednym z najważniejszych elementów w cyberprzestrzeni biznesowej. Temat wydaje się oczywisty, jednak w praktyce jest lekceważony. Często gdy przejmujemy usługi informatyczne po wcześniejszych dostawcach okazuje się, że skala zaniedbań jest ogromna (brak backupu, procedur, dokumentacji, itp.).

Każdy klient Support Online posiada własną procedurę backupu. Jest to dokument będący integralną częścią umowy, a który obliguje nas do codziennego sprawdzania, czy system archiwizacji danych funkcjonuje zgodnie z tą procedurą. Dbamy, aby była wdrożona najważniejsza zasada tworzenia backupu: „3 – 2 – 1” (minimum trzy kopie zapasowe na dwóch różnych nośnikach i jednej kopii przechowywanej poza środowiskiem produkcyjnym), bo gdy wszystko zawiedzie, jedynym wyjściem staje się odzyskanie utraconych danych najszybciej jak to możliwe.

Naszym klientom, poza wsparciem informatycznym typu helpdesk, monitoring, administracja serwerami i siecią, zapewniamy również usługi projektowe i consultingowe.

Przy wyborze dostawcy usług warto sprawdzić referencje. Naszą wiarygodność sprawdzisz bardzo prosto. Wystarczy skontaktować się bezpośrednio z naszym klientem i spytać go opinię.

Outsourcing informatyczny Support Online. Od czego zaczynamy?

Współpracę z naszymi klientami rozpoczynamy od audytu. Rozpoznajmy środowisko informatyczne firmy oraz wyszukujemy potencjalne niebezpieczeństwa w systemach informatycznych. Nasz audyt, często nazywany przeglądem zerowym, obejmuje elementy infrastruktury IT oraz procesy ją wspierające.

Tworzenie kopii bezpieczeństwa danych

Weryfikujemy czy obecnie prowadzona polityka tworzenia kopii zapasowej skutecznie zabezpiecza zasoby firmowe oraz sposób jej wykonywania.

Bezpieczeństwo informatyczne firmy

Sprawdzamy, w jakim stopniu infrastruktura firmy jest narażona na ataki z zewnątrz. Kontrolujemy  m.in. czy zostały wdrożone rozwiązania zabezpieczające wrażliwe informacje przedsiębiorstwa. Warto zaznaczyć, że pod uwagę bierzemy również możliwość wycieku firmowych danych. Dodatkowo sprawdzamy prawa dostępowe pracowników do danych na serwerach firmy.

Jak wygląda fizyczne zabezpieczenie urządzeń sieciowych i serwerów?

Badamy czy urządzenia sieciowe i serwery są fizyczne chronione zgodnie z powszechnie przyjętymi standardami, np. czy jest wdrożony system monitoringu pomieszczeń, w których znajdują się urządzenia i systemy informatyczne przedsiębiorstwa.

Wewnętrzne procedury dotyczące fizycznego bezpieczeństwa infrastruktury przez wielu klientów często są pomijane lub lekceważone. Weryfikujemy ich status. Ingerencja osób niepożądanych w serwerowni z uwagi na efekty takich działań zazwyczaj skutkuje poważnymi konsekwencjami.

Weryfikacja stacji roboczych

Kontrolujemy konfigurację i oprogramowanie stacji roboczych w kierunku niepożądanych skutków działań pracowników. Sprawdzamy kluczowe aplikacje wykorzystywane przez firmę (np. Symfonia, systemy CRM, itd.). Badamy też status licencji zainstalowanego oprogramowania. Weryfikujemy czy oprogramowanie posiada aktywną licencję bądź czy nie jest ona współdzielona z trzecią firmą.

Cały powyższy proces kończymy przygotowaniem rekomendacji oraz prezentacją o stanie infrastruktury informatycznej klienta.

Kolejny etap współpracy

Wspólnie z klientem wypracowujemy strategię rozwoju firmy w obszarze IT. Doradzamy i wspieramy przy zakupie sprzętu i oprogramowania. Prowadzimy też wdrożenia nowych projektów informatycznych i migracji danych. W razie konieczności dostarczamy zastępczy sprzęt lub udostępniamy odpowiednie zasoby w chmurze. W czasie rutynowych wizyt kontrolujemy sprzęt i prowadzimy działania profilaktyczne oraz udzielamy porad i konsultacji użytkownikom.

Nasze doświadczenie i know-how, którym dzielimy się z naszymi klientami, zapewnia pełne bezpieczeństwo informatyczne i gwarancję ciągłości pracy. Gwarantujemy, że w razie utraty danych zapewnimy możliwość ich szybkiego odtworzenia.

Ważne jest dla nas, aby klienci czuli się bezpiecznie również w Internecie. Prowadzimy dedykowane szkolenia w tym zakresie. Dzięki nim pracownicy naszych klientów zyskują świadomość na temat zagrożeń w sieci (np. atak hackerski typu ransomware, phishing).

Coraz więcej firm decyduje się na współpracę i powierzenie części zadań związanych z obsługą informatyczną zewnętrznym dostawcom. Klienci zwracają uwagę na zakres usług, jaki zapewnia firma zewnętrzna, a przy wyborze kierują się wiarygodnością przyszłego partnera oraz jakością usług, które jest mu w stanie zagwarantować.

W Support Online liczy się satysfakcja klienta we wszystkich obszarach współpracy. Stale poszerzamy naszą wiedzę i zdobywamy nowe doświadczenia. Tworzymy nowe usługi i wychodzimy naprzeciw naszym klientom.

Chcesz dowiedzieć się więcej?  Zapraszamy do kontaktu!

BLOG

Zobacz inne nasze artykuły

Czy warto zamienić dysk HDD na SSD?

Czy warto zamienić dysk HDD na SSD?

Otwierasz dokument, czekasz 5 minut i nic się nie dzieje. Powolne działanie komputera to coś, czego nikt z nas nie chce. Jak można temu zaradzić? Metoda jest prosta – wymień dysk. Technologia przechowywania danych przez ostatnie lata bardzo się zmieniła. Pojawiło się...

Windows Server Update Service

Windows Server Update Service

Wraz z rozbudową środowiska IT w firmie oraz rosnącą liczbą stanowisk komputerowych rośnie liczba zadań wykonywanych przez administratorów IT. W obecnym świecie jednym z ważniejszych aspektów zapewnienia ciągłości pracy jest zadbanie o prawidłową dystrybucję...